Fókuszcsoportok

A fókuszcsoport célja a fogyasztói vélemények mélyebb megismerése egy csoportos beszélgetés formájában.

Meghatározott szempontok szerint kiválasztott résztvevőkből hozunk létre csoportokat, melyek a moderátor irányítása mellett vitatják meg az adott témát. A csoportvezetésben jártas moderátor egy interjúvázlat alapján strukturálatlan beszélget az csoportban résztvevő emberekkel. A moderátor célja az, hogy megpróbálja feltárni a résztvevők véleményét, gondolatait, nem csak a felszínen, hanem mögé látva az elsődleges válaszoknak, így a ’miért’ típusú kérdésekre is választ kapunk, nem csak a ’mit’ és ’hogyan’ jellegűekre. Egy fókuszcsoport időtartama általában kb. 90-120 perc, mellyel nagyságrendileg 5-6.000 forintot lehet keresni pontok, Tesco ajándékutalvány vagy készpénz formájában csoportonként!

További módszertanok...